Bendras Šilutės laikraščio
"Šilokarčema" ir
Šilutės kraštotyros draugijos
projektas 

Projektą remia:


 

                                    Leidinys pamario krašto kultūrai

               2009 gruodžio 8d. Nr. 23 (95)

 


Pradžia Komentarai Kultūros ženklai Kūryba Šilainė

Archyvas

Kontaktai

     
Jaunojo fotografo arsenale - novatoriškos idėjos klasikinėje juostoje
 
Dovydas PANCEROVAS

Pirmas dalykas ką kaunietis Linas Bučinskas padarė vos atvykęs į Šilutę - nulėkė į miesto biblioteką ir susirinko visas čia rastas knygas apie fotografiją. Šiuo menu susidomėjęs dar paauglystėje, dabar jis yra žinomas jaunosios kartos fotografas.

Nors šiuo metu menininkas daugiausia užsiima studijine fotografija, tačiau savo jėgas yra išbandęs beveik visose šio meno srityse.

Naujomis idėjomis ir sumanymais kunkuliuojantis Linas kūryboje mėgsta eksperimentuoti ir išbandyti naujas fotografavimo technikas, o šiuo metu susidomėjo kita vizualinio meno šaka - filmavimu.



Kritika ant baltų KTU paklodžių

Vos įžengęs į modernų Lino butą Šilutės miesto centre, iš karto supranti, kad patekai pas fotografą. Visur pilna įvairiausių modelių, tipų ir skirtingų amžių fototechnikos. Nuo sovietmečiu gamintų plačiajuosčių iki šiuolaikinių skaitmeninių veidrodinių fotoaparatų.

Iš po arbatos staliuko kyšo daugybė fotografijos albumų ir knygų, o buto sienas ramsto didžiulės ant drobės atspaustos nuotraukos.

Kai sekmadienio vakarą lankiausi Lino namuose, jis ką tik buvo grįžęs iš savo gimtojo miesto Kauno. Laikinojoje sostinėje jis ne tik mokėsi bei studijavo, bet ir pirmą kartą prisilietė prie fotografijos.

"Mano tėvas nebuvo profesionalus fotografas, bet domėjosi tuo. Fotografuodavo peizažus, gamtą. Taip jau gavos, kad pabandžiau ir aš. Naudodavau tėvo "Zenitą". Jį turiu dar ir dabar. Ir veikia kuo puikiausiai!", - apie pirmuosius žingsnius kūryboje pasakojo Linas.

Baigdamas mokyklą kaunietis laikė ir dailės egzaminą, o jo pasirinkta darbo atlikimo technika buvo fotografija. Lino kūrinys vadinosi "Pėdos". Šį ciklą jaunasis menininkas vadina pirmuoju savo fotografijos darbu.

"Paskui įstojau į Kauno technologijos universitetą. Čia buvo susikūrusi stipri fotografų studija, kuriai vadovavo žinomas fotomenininkas Robertas Misiukonis. Aš taip pat prisijungiau.

Galima sakyti, kad dalyvaudamas KTU foto studijos veikloje aš perpratau fotografijos pagrindus. Sužinojau techninius dalykus, išbandžiau praktiškai visas fotografijos rūšis. Dabar kai pagalvoju, nesu bandęs tik dviejų fotografijos rūšių.

Prisimenu, kaip ant popieriaus atsispausdindavome savo darbus, sudėdavome juos ant baltos paklodės ir visi aptarinėdavome. Būdavo smagu. Tada galėjai išgirsti daug konstruktyvios kritikos, kuri padėjo tobulėti. Dabar jauni fotografai savo nuotraukas talpina internete, bet kritika ten nėra konstruktyvi", - pasakojo novatoriškasis fotomenininkas.

KTU foto studijos istorija siekia per trisdešimt metų, o 2006 metais buvo išleistas fotoalbumas, kuriame surinkti geriausi studentų darbai. Tarp jų buvo ir keturi Lino kūriniai.

Baigęs dizaino studijas praktiką Linas atliko Šilutės baldų gamykloje, kurioje iki šiol dirba baldų projektuotoju. Taip jis apsigyveno mūsų mieste.

Nuo pinholo iki strobist

Dabar dvidešimt septynerių metų kūrėjas yra žinomas jaunosios kartos fotografas. Linas dirba ir Kaune, ir Šilutėje. Mūsų mieste jis įkūrė fotostudiją, o internetiniuose fotografijos portaluose profesionalai jam klijuoja meistro vardą.

Lino darbų kolekcijoje galima rasti įvairiausių stilių ir technikos kūrinių. Nuo archajiškojo pinholo (fotografuojama savadarbiu aparatu, padarytu iš paprasčiausios dėžutės) ar juodai baltos juostinės fotografijos iki šiuolaikiškojo amerikiečių stiliaus strobist darbų.

"Sunku išskirti kažkokį vieną stilių. Galbūt šiuo metu mane labiausiai domina nauja amerikiečių idėja strobist.

Matai, kai dirbi studijoje tu turi daugybę technikos - apšvietimo lempos, šviesos skaidytuvai ir t.t. Strobistai fotografuoja natūralioje šviesoje ir naudoja tik paprastas fotoaparato blykstes. Jas gali tvirtinti ne būtinai prie fotoaparato, gali ir prie trikojo taip išgaunant dar įdomesnį apšvietimą.

Strobistai netgi turi savo šūkį, kuris sako naudoti kuo mažiau technikos, daugiau proto ir išgauti geresnį apšvietimą.

Taip pat man visuomet patiko juodai balta juostinė fotografija. Fotografuoju žmones, portretus, miestų gatves, abstrakcijas.

Be abejo, domiuosi ir studijine fotografija. Tai nepaprastai sudėtingas, bet įdomus žanras. Kai dirbi su modeliu yra daug aplinkybių, lemiančių, ar pavyks pasiekti gerų rezultatų. Labai svarbu yra geras makiažas, apšvietimas turi būti pritaikytas prie modelio kūno ypatybių. Svarbu turėti idėją ir mokėti ją paaiškinti modeliui, kad jis padėtų dirbti.

Yra sukurtas mitas, kad merginoms labai patinka fotografuotis (juokėsi). Atsidūrusios prieš objektyvą daugelis susikausto. Fotografo užduotis yra modelį prakalbinti, leisti pasijusti laisvai, atsiskleisti, išklausyti ir modelio idėjų. Tai yra labai rimtas darbas", - subtilybes vardino Linas.

Arsenale - per dvidešimt fotoaparatų

Tą dieną kai kalbėjomės, Linas kaip tik buvo įsigyjęs naują fotoaparatą - pusės kadro "Olimpus Pen EE". Iš viso fotografas naudojasi daugiau nei dvidešimčia fotoaparatų, iš kurių absoliuti dauguma - jaunųjų fotografijos mėgėjų jau užmiršti juostiniai fotoaparatai.

Rodydamas kiekvieną iš savo fotoaparatų Linas su užsidegimu pasakoja jo atsiradimo istoriją, įvardina privalumus ir trūkumus, išskirtines savybes.

Nors fotografo arsenale yra keletas galingų ir modernių skaitmeninių veidrodinių fotoaparatų, tačiau Linas prisipažįsta - jo silpnybė yra juostinė fotografija.

"Skaitmeninė fotografija praplėtė galimybių ribas. Mano supratimu, dabar kartojasi tai, kas buvo šeštajame dešimtmetyje - fotoaparatų rinka pasikeitė, todėl dabar kiekvienas gali kurti fotomeną.

Kiekvienas jaunas fotografas pereina keletą tobulėjimo stadijų. Pirma jį domina tik skaitmeninė fotografija, norisi vis naujų ir naujų galimybių. Po to pradeda dominti juostinė fotografija. Pradžioje naudojamos standartinės juostelės, vėliau norisi išmėginti ir kitokias. Dar kita stadija, kai pradeda dominti netradicinė fotografija. Tai yra pinholas ir kitos alternatyvios rūšys.

Šiuo metu daugiausia aš naudojuosi skaitmeniniu veidrodiniu fotoaparatu, nes tai yra mano darbo įrankis. Tačiau juostinis fotoaparatas yra pranašesnis. Pranašesnis visų pirma kokybe, ypač labai didelio formato nuotraukose", - kalbėjo pašnekovas.

Nauja aistra - filmavimas

Tačiau novatoriškas idėjas klasikine technika įgyvendinantis Linas šiuo metu domisi dar kitokia vizualinio meno tema!

Prieš keletą metų pasaulį išvydo pirmasis skaitmeninis veidrodinis fotoaparatas, gebantis filmuoti aukštos kokybės vaizdo įrašus. Būtent šioje srityje Linas dabar ir dirba.

"Dėl to kaltas mano brolis (šypsojosi). Jis dirba prie projekto "Drift art". Tai yra internetinis žurnalas, skirtas automobilių šoninio slydimo sportui - driftui. Mane pakvietė filmuoti ir fotografuoti varžybas, man patiko, tad tuo dabar ir užsiimu.

Filmavimas man patinka tuo, kad man tai yra neatrasta ir įdomi terpė. Vėl reikia daug ką perskaityti, daug ką sužinoti. Vėl gimsta naujos idėjos, viskas šviežia.

Kol kas mano nauji kūrybiniai planai siejami su filmavimu", - dėstė jaunasis fotografas.

Jau atsisveikinant su Linu, jis papasakojo apie pirmąsias savo dienas Šilutėje:

"Pirmiausia susiradau biblioteką. Nuėjau ir susirinkau visas knygas apie fotografiją, sovietinius fotografus, fotoalbumus.

Žinai, ką besakytų jauni fotografai, tačiau dabartinė Lietuvos fotografija nėra pasiekusi tokio lygio, ką sugebėjo senoji karta".

 
     
  Atgal...  

                                                                                                  "Šilainės sodas"  ©  2009 m.